Bibblans bokbabbel

En bokblogg för barn

Roligt, spännande och lättläst!

Lämna en kommentar

flickan-pa-kyrkogardenFlickan på kyrkogården av Mårten Melin

Flickan på kyrkogården är del ett i en ny lättläst och både rolig och spännande serie av Mårten Melin som heter Spöksystrar.

När Nila är på väg till skolan allra första dagen med den nya klassen genar hon över kyrkogården. Där träffar hon Maj, en flicka i hennes egen ålder. Maj är rolig, men lite konstig tycker Nila. Hon verkar inte gå i skolan och har bara t-shirt på sig fastän det är minusgrader ute. Och varför kommer det ingen rök ur hennes mun, när det nu är så kallt…

Läs också fortsättningen om Maj och Nila i boken Ett spöke i klassen. I april kommer del tre ut, Ett spöke sover över.

Lyssna på böckerna via Legimus.se (för dig som är talbokslåntagare).

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s